stage Antwerpen Part. 5 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Daan Kessel - WaarBenJij.nu stage Antwerpen Part. 5 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Daan Kessel - WaarBenJij.nu

stage Antwerpen Part. 5

Blijf op de hoogte en volg Daan

13 Juli 2017 | België, Antwerpen

Het verschil met Nederland is dat het in Antwerpen veel chaotischer is met het verkeer. Dat komt omdat veel wegen in Antwerpen gerenoveerd worden, waardoor er veel files en chaos bestaat op de wegen in en naar Antwerpen. In Nederland is het minder druk op de wegen en zijn de wegen beter vandaar dat dit in Antwerpen gebeurd. Het verschil tussen Belgen en Nederlanders is dat Nederlanders veel eerlijker zijn en meteen to the point komen. Dat heb ik opgemerkt aan de receptie waar ik stond, en dat komt waarschijnlijk door het onderwijssysteem. In Nederland krijg je meer les in het discussiëren en in België gaat het meer om de kennis. Ik denk dat België dit onderwijssysteem heeft omdat ze veel theorie willen behandelen zodat de studenten een goede kennis krijgen. Ook valt me op dat Nederlanders veel opener zijn en zeggen wat ze willen. Dit heb ik ook opgemerkt aan de receptie omdat ik veel Nederlanders kreeg die gezellig waren en dingen zeiden waar ze niet zoveel om gaven. Ook heb ik veel Belgen aan de receptie gehad, en daar merkte ik aan dat die veel meer gesloten zijn. Dat zie je aan de houding en aan hoe ze praten. Ze houden het heel beleefd en geven er wel om wat mensen an hun denken. Dit komt denk ik door de cultuur in België waardoor de mens in Antwerpen iets geslotener is dan wij.

Dit was mijn blog bedankt voor het lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Stage in antwerpen

Op naar antwerpen om een kamer te zoeken!
Ik was aan de late kant maar had uiteindelijk twee weken voor dat mijn stage begon een comfortabele kamer gevonden waar ik mijn stageperiode kon verblijven. 8 mei begon het dan eindelijk, mijn stage waar ik super veel zin in had maar niet wist wat ik moest verwachten. Het begon met de kennismaking met de medewerkers die op dat moment werkte. Ik stond toevallig met me stagebegeleider waar ik super goed mee overweg kon en leuke gesprekken mee had de eerste dag al. De eerste twee weken liepen nog een beetje stroef omdat ik nog niet wist hoe alles werkte maar het werd me allemaal steeds duidelijker waardoor het ook leuker werd omdat je mensen beter kon helpen.

Mijn eerste twee weken was eigenlijk het in en uitchecken van de gasten, maar omdat ik zoveel engels moet praten begon ik al snel te merken dat het onbewust een hele leerzame stage is. Na een beetje ingewerkt te zijn kwamen er ook bardiensten bij voor mij, waar ik heel erg naar uitkeek! De bardiensten op het begin waren lastig want mensen vroegen cocktails, die ik soms iets te sterk of te smerig maakten waardoor er mensen uit de bar gingen haha. Na die twee weken begon ik alles bij de bar ook door te krijgen en ging het beter.

Ik begon alles steeds meer door te hebben en begon echt zelfstandig te worden, ik deed dingen uit mezelf wat je bezig hield waardoor de tijd ook sneller ging. Ook maak je veel rare en spannende dingen in een hotel mee. Er kwam een man die je per dag paar keer naar boven zag gaan terwijl die helemaal geen kamer had. Op een moment zag ik hem snel rennen naar de lift waardoor ik meteen naar de lift ben gerend en de lift heb stop gezet. We lieten de man naar boven gaan om hem op te sluiten. De hebben hem lang tegen kunnen houden alleen is hij daarna naar buiten gerend. Ik ben voor hem gaan staan en heb bijna gevochten met de man. De man bleek daarna cocaine gesnoven te hebben en een suite gebruikt te hebben waar niemand iets van wist!

Ook begon ik te leren om reserveringen te maken. Mensen die een kamer willen boeken bellen naar ons hotel waarbij ik de meeste van tijd opnam en de gast verder hielp. Veel mensen willen een kamer reserveren waardoor ik lange gesprekken had met mensen een veel moest noteren.

Ook is er elke dag een schoonmaakdienst aanwezig die zorgen dat alle kamers voor 15:00 klaar zijn voor de volgende gast. Ik had vroege dienst van 7:00 tot 15:00, ik was bijna klaar en wou lekker naar me kamer in Antwerpen. Maar we kijken nog wel altijd aan het einde van de shift of alle mensen zijn uitgecheckt. Bij een kamer was dat niet het geval, dat was kamer 305. Ik moest een kijkje gaan nemen en klopte aan bij de gast. Ik hoorde gesnurk een deed met me pas de deur open. Hij lag naakt op bed waardoor ik niet helemaal naar binnen ben gegaan en snel me stagegeleider er heb bij gehaald. We zijn samen gaan kijken en hebben de man wakker gemaakt die volledig onder invloed zat van drugs. Er lagen spuiten in waardoor het een serieuze situatie word vonden wij. Ik heb hem verschillende keren gevraagd om zijn spullen te pakken maar dat lukte hem niet, uiteindelijk is de politie gebeld en weet ik verder niet wat er gebeurd is omdat ik toen klaar was met me shift.

15 juli ben ik klaar met me stage maar 1 juli moest ik al uit me kamer omdat ik wat problemen had met het verhuren van me kamer. De laatste twee weken verblijf ik bij mijn stiefoma in Antwerpen waardoor ik gelukkig nog wel me stage kan afmaken. Ik heb nog paar dagen te gaan en kan nu zeker al met een goed gevoel terugkijken op deze leerzame en leuke stage. Dit was mijn blog van mijn stage en ik hoop dat jullie veel leesplezier hebben gehad van mijn mooie ervaring!

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2017

stage Antwerpen Part. 5

27 Juni 2017

stage Antwerpen Part. 4

14 Juni 2017

stage Antwerpen Part. 3

02 Juni 2017

Stage Antwerpen Part. 2

18 Mei 2017

Stage Antwerpen Part. 1
Daan

Actief sinds 10 Juli 2017
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 3987

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 15 Juli 2017

Stage in antwerpen

Landen bezocht: